Snelle Hollandse-Thaise kipnoedels

Dit is een snelle lunchgerecht. Binnen 10 minuten is deze maaltijd klaar. Je kunt hem koud en warm eten. De kip kan je vervangen voor rundervlees of vis. Precies waar je zin in hebt. Of je laat het vlees weg, dan is het een vegetarische lunchgerecht. Het smaakt licht pittig en overheerlijk.

voor 1-2 personen

Ingrediënten:
250 gram kipfilet, in stukjes of blokjes gesneden
350 gram glutenvrije noedels (rijst of mais), bereiden volgens de verpakking
1 rode chilipeper, ontzaad en fijngehakt
100 gram doperwten, gekookt en uitgelekt
1 rode ui, in halve ringen gesneden
1 tomaat, in stukjes gesneden
scheutje gembersiroop
scheutje tamarinde soja saus
scheutje vissaus
scheutje oestersaus
olie om te bakken

Voorbereidingstijd: 8-10 minuten
Bereidingstijd: 10 minuten
Verder nog nodig: wok, kleine kookpan voor de doperwten, vergiet en schaal voor de noedels

Bereiding:
Snijd de kipfilet in stukjes of blokjes.
Ontzaad de chilipeper en snijd ze fijn of in dunne ringen.
Kook de doperwten en giet ze af en laat ze uitlekken.
Kook de noedels volgens de verpakking (ik heb ze in een schaal met gekookt water 10 minuten laten wellen).
Giet het water af van de noedels en laat ze even uitlekken.
Doe wat olie in de wok en roerbak hierin de ui en de chilipeper voor 4 minuten.
Voeg de doperwten en de tomaat erbij en roerbak dit voor 3 minuten
Doe dan de gembersiroop, tamarinde sojasaus, vissaus en de oestersaus erbij en roer alles even goed doorelkaar.
Voeg als laatste de noedels toe en schep alles goed doorelkaar zodat de noedels omringt worden door de saus.
Serveer de noedels eventueel met een salade.
Bron: eigen recept

Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.